السبت، 6 يوليو 2013

معجزات سيدنا محمد عليه السلام Miracles of Prophet Muhammad, peace be upon him

معجزات سيدنا محمد عليه السلام ...
متوفر باللغة الإنجليزيه ...
يعتبر المسلمون أن القرآن هو كتاب الله وأنه أعجوبة بإعجازه وبحد ذاته۔ [1]، وإن فيه إعجاز أو معجزات


تعريف المعجزه اصطلاحا: أمر خارق للعادة، مقرون بالتحدي، سالم من المعارضة۔

معجزة القرآن يقصد به: إعجاز القرآن الناس أن يأتوا بمثله. أي نسبة العجز إلى الناس بسبب عدم قدرتهم على الآتيان بمثله۔

ومن كبر هذه المعجزه ومعرفة الله تعالى لحجج الكفار تحداهم بأن يأتو بعشرة سور وليس بكل القرآن لعلمه التام ببلاغتهم باللغه ، فعجز عن ذلك فطاحل العرب باللغة ، وتعجبو لبلاغته وبيانه وشهدوا له بالإعجاز، وما زال التحدي قائما لكل الإنس والجن۔ {أمْ يَقُولُونَ افْتَرَاهُ قُلْ فَأْتُواْ بِعَشْرِ سُوَرٍ مِّثْلِهِ مُفْتَرَيَاتٍ وَادْعُواْ مَنِ اسْتَطَعْتُم مِّن دُونِ اللّهِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ}. سورة هود آية 13 { قُل لَّئِنِ اجْتَمَعَتِ الإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَن يَأْتُواْ بِمِثْلِ هَـذَا الْقُرْآنِ لاَ يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ كَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيراً}. سورة الإسراء آية88

ولمعرفة الله بهم فقد قلص التحدي الى سورة واحده ، أي سورة ولو من قصار السور، فقال: ((أَمْ يَقُولُونَ افْتَرَاهُ قُلْ فَأْتُواْ بِسُورَةٍ مِّثْلِهِ وَادْعُواْ مَنِ اسْتَطَعْتُم مِّن دُونِ اللّهِ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ)). سورة يونس آية 38 وبقي ذلك التحدي قائماً، منذ ذلك الوقت ليومنا الحاضر وقد أدرك أصحاب اللغة مقدار قوة الإسلوب القرآني وحلاوته، ولم يدركه إلا من كان مرهف الحس، وهذا الذي حدا بأحد المختصين أن يقول بأن الذي أحس به من ذلك الأسلوب معنى لا يمكن تفسيره، وقد قرر أيو سليمان الخطابي من قبلهِ عدم قدرة العلماء عن ابراز تفاصيل وجوه الاعجاز، فقال: ذهب الأكثرون من علماء النظر إلى وجوه الاعجاز من جهة البلاغة لكن صعب عليهم تفصيلها، وأصغوا فيه إلى حكم الذوق.

وقال العالم ابن خلدون: الاعجاز تقصر الإفهام عن ادراكه وإنما يدرك بعض الشيء منهُ من كان له ذوق بمخالطة اللسان العربي وحصول ملكته، فيدرك من إعجازه على قدر ذوقه.

وكما أن الله أيد أنبياءه ورسله بالآيات المعجزات، فقد أنعم الله على رسوله محمد بمعجزات كثيرة رآها الذين عاصروه، فآمن من آمن وكفر من كفر، وترك محمد المعجزة الخالدة الباقية، كتاب لا يأتيه الباطل من بين يديه ولا من خلفه، القرآن.

وظهرت آيات بينات في إعجاز القرآن من الناحية اللغوية والبلاغية بينها الكثير من علماء اللغة قديما وحديثا وكتبوا المتون وألفوا الأسفار، ولم تزل هذه المعجزة القرآنية باقية تتحدى كل البشر على أن يأتوا بمثله.

وظهرت مؤلفات إسلامية كثيرة في العصر الحالي بينت أوجه ألإعجاز من الناحية العلمية وسميت بالإعجاز العلمي للقرآن لكونها تفسر الآيات من الناحية العلمية الحديثة كما يفهمها الناس الآن لكون العلم هو لغة العصر الحالي.
انشقاق القمر له


قال الله في القرآن:{اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ وَانْشَقَّ الْقَمَرُ} سورة القمر الآية 1.وقد ورد في السنة الكثير من الأحاديث الصحيحة منها

    عَنْ [أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ]رَضِيَ اللَّهُ عَنْه أَنَّ ‏ ‏أَهْلَ ‏ ‏مَكَّةَ ‏ ‏سَأَلُوا رَسُولَ اللَّهِ ‏ ‏صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ‏ ‏أَنْ يُرِيَهُمْ آيَةً ‏ ‏فَأَرَاهُمْ الْقَمَرَ شِقَّتَيْنِ حَتَّى رَأَوْا ‏ ‏حِرَاءً ‏ ‏بَيْنَهُمَا[1] ‏
    عَنْ ‏ ‏عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ ‏ ‏رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا أن القمر انْشَقَّ عَلَى زَمَانِ رَسُولِ اللَّهِ ‏ ‏صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ‏ [2]

لقد شاهد االناس هذه المعجزة في أنحاء الجزيرة العربية.فإن اهل مكة لم يصدقو وقالوا: سحرنا محمد؛ ثم استدركوا قائلين:انظروا ما يأتيكم به السفار فإن محمد لا يستطيع أن يسحر الناس كلهم وفى اليوم التالى سألوا من وفد إليهم من خارج مكة فأخبرو أنهم قد رأوه.

وقد شاهد الناس انشقاقه خارج الجزيرة العربية. قد يقال "إن انشقاق القمر ليس شيئا مستحيلا فالعلم قد شاهد انشقاق مذنب بروكس؛ شقين سنة1889م. وكذلك انقسام مذنب (بيلا)إلى جزءين سنة 1846 م.كما ذكر الفلكى (سبنسر جونز) في فصل المذنبات والشهب من كتاب ((عوالم بلا نهاية)).. وفى الاجابة يقال ((الفرق بين انشقاق القمر وانشقاق هذين المذنبين أنهما لم يلتئما بعد الانشقاق؛ (والقمر التأم) وهو الفرق المنتظر بين الظاهرة الفلكية في الفطرة والمجزة الفلكية على يد رسول الله ‏صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لأن المعجزة تزول بزوال وقتها وتحقق الغرض منها؛ ولو استمرت لكانت ظاهرة طبيعية صرفة ولخرجت من دائرة المعجزات؛؛
حماية الملائكة له

عن أبي هريرة قال : قال أبو جهل : هل يعفر محمد وجهه بين أظهركم ؟ (أي هل يصلي جهارةً أمامكم)، فقيل : نعم. فقال : واللات والعزى لئِن رأيته يفعل ذلك لأطَأنَّ على رقبته أو لأعَفِرَنَّ وجهه في التراب. فأتى الرسول محمد (صلى الله عليه وسلم) وهو يصلي لِيَطأ على رقبته، فما فاجأهم منه إلا وهو ينكص على عقبيه، وأخذ يقي وجهه بيديه، فقيل له : ما لك ؟ قال : إن بيني وبينهُ خندقاً من نار وهَولاً وأجنحة ‍‍‍!!!. فقال الرسول (صلى الله عليه وسلم) : لو دنا مني لاختطفته الملائكة عضواً عضوا. (ومعنى عضوا عضوا اي الملائكة تأخذه عظمة عظمة) وأنزل الله في القرآن: {كَلا إِنَّ الإِنسَانَ لَيَطْغَى} سورة العلق من الآية 6 إلى آخر السورة.
سماعه لأهل القبور

عن أنس بن مالك قال :" بينما الرسول محمد وبلال يمشيان بالبقيع فقال الرسول محمد: يا بلال تسمع ما أسمع ؟ قال: لا والله ما أسمعه قال : ألا تسمع أهل القبور يعذبون "، [3]
مخاطبته لقتلى بدر

عن أنس أن الرسول محمد قال ليلة بدر : " هذا مصرع فلان إن شاء الله غداً ووضع يده على الأرض، هذا مصرع فلان إن شاء الله غداً ووضع يده على الأرض، فوالذي بعثه بالحق ما أخطأوا تلك الحدود، جعلوا يُصرعون عليها، ثم أُلقوا في القليب وجاء الرسول محمد فقال : يا فلان بن فلان ويا فلان بن فلان، هل وجدتم ما وعد الله حقاً ؟ قالوا :يا رسول الله تكلم أجساداً لا أرواح فيها ؟! فقال : ما أنتم بأسمع منهم ولكنهم لا يستطيعون أن يردوا عليّ "
حنين جذع النخلة

كان النبي محمد يخطب على جذع، فلمَّا صُنِع له منبراً ترك الجذع وصعد المنبر وراح يخطب، فإذا بالجذع يئن أنيناً يسمعه أهل المسجد جميعاً، فنزل من على خطبته وقطعها وضمّ الجذع إلى صدره وقال : هدأ جذع، هدأ جذع، إن أردتَ أن أغرسك فتعود أخضراً يؤكل منك إلى يوم القيامة أو أدفنك فتكون رفيقي في الآخرة. فقال الجذع : بل ادفني وأكون معك في الآخرة ".

يقول أنس بن مالك: "حينما توفي النبي محمد كنا نقول: يا رسول الله إنَّ جذعاً كنتً تخطب عليه فترَكتَه فَحَنَّ إليك، كيف حين تركتنا لا تحنّ القلوب إليك ؟.
اهتزاز جبل أحد

يقول علي بن أبي طالب: بعد غزوة أُحُد ابتعد كثير من المسلمين عن جبل أُحُد لأنه استشهد في سفحهِ وسهلهِ سبعون من خيار الصحابة، وذهب رسول الله فوقف يوماً على أُحُد وصلى على شهداء أُحُد ومعه أبو بكر وعمر وعثمان وفي رواية عمر وعلي. وبينما نحن على أُحُد إذ بأُحُد يهتز وإذا بالرسول يبتسم ويرفع قدمه الطاهرة ويضربها على الجبل ويقول: اثبت. لِما اهتز الجبل يا ترى ولِما ثبت بعد الضربة ؟. فالجبل حينما شعر أن قَدَم الحبيب محمد مسَّته راح يرتجف من الطرب ولله درّ القائل.
نبوع الماء من بين أصابعه

معجزة خروج الماء من بين أصابعه رواها البخاري عن أنس بن مالك قال: (رأيت رسول الله وحانت صلاة العصر، والتمس الناس الوضوء فلم يجدوه، فأتى رسول الله بوضوء فوضع رسول الله يده في ذلك الإناء فأمر الناس أن يتوضؤوا منه فرأيت الماء ينبع من تحت أصابعه، فتوضأ الناس حتى توضؤوا من عند آخرهم).[4] وروى البخاري عن جابر بن عبد الله قال: عطش الناس يوم الحديبية والنبي بين يديه ركوة (أي إناء صغير من جلد) يتوضأ فجهش الناس نحوه (أي تجمعوا) قال: ما لكم؟ قالوا: ليس عندنا ماء نتوضأ ولا نشرب إلا ما بين يديك فوضع يده في الركوة فجعل الماء يفور من بين أصابعه كأمثال العيون، فشربنا وتوضأنا، قلت: كم كنتم؟ قال: لو كنا مائة ألف لكفانا، كنا خمس عشرة مائة. [ [5] والروايات في هذه المعجزة مشهورة بين الصحابة وقد رواها جمع كثير منهم أنس بن مالك وجابر بن عبد الله وابن عباس، والبراء بن مالك وأبو قتادة ،وغيرهم وخبرها متواتر مستفيض.
إضاءة المدينة المنورة لقدومه وظلامها لموته

عن أنس بن مالك قال : " لمَّا كان اليوم الذي قَدِم فيه النبي محمد المدينة، أضاء منها كل شيء، فلمَّا كان اليوم الذي مات فيه أظلم منها كل شيء. وقال : ما نفضنا عن الرسول محمد الأيدي حتى أنكرْنا قلوبنا "، (أي فقدنا أنوار قلوبنا التي كنا نشعر بها، ورسول الله فينا).
Miracles of Prophet Muhammad, peace be upon him ...Muslims consider the Koran is the book of God and that marvel Baajazh and of itself. [1], although it miracle or miracles

Definition of miracle idiomatically: is wondrous, coupled with the challenge, Salem from the opposition.
Miracle of the Quran is intended: Ijaz Koran people to come in kind. The ratio of the deficit to people because of their inability to come up in kind.
The size of this miracle and know God to the arguments of the infidels challenged that يأتو ten fence and not all the Quran, knowing full Bblagthm language, inability for it Aftahal Arab language, Taajabu for his eloquence and his statement and witnessed him miracle, and still challenge remains for all mankind and the jinn. {Or say forged Say Bring Ten Wall like him Muftriaat and claimed much as you can without God if you are truthful}. Hud verse 13 {Say While met mankind and the jinn to produce the like of this Qur'an, they could not produce the like thereof, even if some of them to some of the hinterland}. Al-Isra verse 88
And their knowledge of God has trimmed challenge one to Surat, Surat albeit short verses, he said: ((Or say forged Say the they came Psorh the like and claimed much as you can without God if you are truthful)). Sura Yunus verse 38 and stayed that challenge exists, since that time to the present day have realized the owners of the language much stronger manner Quranic and حلاوته, and did not realize unless he slender sense, and this has led one of the specialists say that that felt that way meaning can not be explained , Io has decided Suleiman rhetoric before the inability of scientists to highlight the details of the miracle of faces, he said: went الأكثرون of scientists to look at the faces of Miracles rhetoric but difficult hand them customized, and listened it to the judgment of taste.
The world's Ibn Khaldun: miracle shorten الإفهام of the perceptible, but a bit aware of it was him taste بمخالطة the Arab tongue and get his queen, he learned of the likeness as much as taste.
As that God supported His prophets and messengers verses miracles, the blessed Prophet Muhammad miracles many saw who عاصروه, believed from the safe and Kafr from Kafr, leaving Mohammed eternal miracle remaining, the book is not done wrong in the hands of his successor, the Koran.
And featured verses in the Quran miracles from the linguistic and rhetorical scientists, including a lot of old and new language and wrote texts and wrote travel, was still Quranic this miracle survivor defies all human beings to produce the like thereof.
And many Islamic writings appeared in the current era showed aspects of the scientific miracles and was named the scientific miracle of the Quran being interpreted verses of the modern scientific terms as understood by the people now to the fact that science is the language of the current era.Splitting of the moon to him

God said in the Quran: {came close at the moon split} moon verse 1. Has been reported in the year a lot of conversations correct them

    
[Anas bin Malik, may Allah be pleased with him that the people of Mecca asked the Messenger of Allah peace be upon him to show them a sign فأراهم Moon Hera apartments until they saw each other [1]
    
Abdullah bin Abbas, may Allah be pleased with them that the moon is split at the time of the Messenger of Allah, peace be upon him [2]
I have watched االناس this miracle across the Arabian Peninsula., The people of Mecca did not Asedko and said: سحرنا Mohammed; then Astdrqua saying: Look at what comes to him Saffar the Muhammad could not fascinates people all the next day asked the delegation to them from outside Mecca Vokhbro they may they saw.
The people saw bolting out of the Arabian Peninsula. It might be said, "The splitting of the moon is not something impossible science has seen defections guilty Brooks; twofold year 1889., As well as split guilty (Bella) into two parts in 1846 AD. As mentioned Falaky (Spencer Jones) in the separation of comets and meteors of the book ((worlds without end) ) .. In answer said ((the difference between the splitting of the moon and the splintering of these offenders because they did not Iltima after the schism; (and the moon full), which is the difference expected between the phenomenon astronomical instinct and Almdzh astronomical at the hands of the Messenger of Allah peace be upon him because the miracle wiped the demise of her time and check purpose; though lasted for was purely a natural phenomenon and came out of the Department of miracles;;Protection by the angels
Abu Hurayrah said: Abu Jahl said: Are dust Mohammed and his face among you? (Ie Do you pray before you loudness), and was told: Yes. He said: Lat and Uzza While the I saw him do it for Oton on his neck or to أعفرن and the face in the dirt. Came the Prophet Muhammad (peace be upon him) as he prayed to set foot on his neck, what surprised him, but he turned away on his heels, and took protect his face with his hands, was said to him: What's yours? He said: me and him trench of fire, terrifying and wings!!!. He said the Prophet (peace be upon him): If DNA me for a kidnapped member of a member of angels. (Meaning a member of any member of angels take the greatness of greatness) and God revealed in the Qur'an: {both the rights to overshadow} leeches from verse 6 to last sura.Headphone for the people of the graves
Anas bin Malik said: "While the Prophet Muhammad Bilal walking بالبقيع the Prophet Muhammad said: O Bilal hear what I hear? Said: God does not hear it said: not to hear the people of the graves are being tortured," [3]Addressing the Badr dead
Anas that the Prophet Muhammad said the night of Badr: "This person killed, God willing, tomorrow and put his hand on the ground, this person killed, God willing, tomorrow and put his hand on the ground, Volve mission right what a mistake that border, they made يصرعون it, then threw in the well The Prophet Muhammad said: O so bin so oh so bin so, you found what God promised Really? They said: O Messenger God spoke أجسادا no lives where?! said: what you بأسمع of them, but they are not able to respond to "Nostalgia trunk
Prophet Muhammad was preaching on the trunk, and when he made him a platform to leave the trunk and went to the podium and started preaching, if بالجذع groaning Annina hear people in the mosque all, descended from the sermon and parts included the trunk to his chest and said: calmed trunk, tempering the trunk, if you want to أغرسك goes back green eaten you until the Day of Resurrection or أدفنك shall be my companion in the afterlife. He said the trunk: but ادفني and be with you in the afterlife. "
Anas bin Malik says: "When the Prophet Muhammad died we used to say: O Messenger of Allah trunk you betroth it I left فحن you, how while let us not nostalgic hearts to you?.Vibration mount a
Says Ali bin Abi Talib: After the invasion of one away many Muslims for Mount A because he was martyred in the foot of and easy to seventy option companions, and went the Messenger of Allah stood days one and prayed for the martyrs of one and with Abu Bakr, Omar and Osman In the novel, Omar and Ali. And while we're on one as one of the shaking and if the messenger smiling and raising his pure and beat her on the mountain and says: proved. As you see the mountain shook and it was proven after the strike?. Valjbl when he felt that Habib Mohammed feet touched claimed the trembling of the Zone God Der view.Water sprang from between his fingers
Miracle out water from between his fingers narrated by al-Bukhaari from Anas ibn Maalik said: (I saw the Messenger of Allah and arrived Asr prayer, and asked people ablution did not find him, came the Messenger of Allah wudoo Putting the Messenger of Allah his hand in the pot and ordered people to Atodúa him and I saw the water flows from under his fingers , wudoo people even توضؤوا of when the last of them). [4] Bukhaari narrated from Jabir bin Abdullah said: thirsty people on Hudaybiyah and the Prophet in his hands ركوة (ie, a small bowl of leather) ablution فجهش people towards him (ie gathered) said: What you? They said: We do not have water Ntodo no drink only between your hands placed his hand in Alrkoh and started boiling water from between his fingers like an ant eyes, Fsharibna and Todona, I said: How long were you? He said: If we had one hundred thousand Enough, we were fifteen hundred. [[5] and in this miracle novels famous among the companions have been told by the collection, many of them Anas bin Malik Jabir Ibn Abdullah Ibn Abbas, and Bara bin Malik and Abu Qatada, and others and frequently خبرها the extensively.Medina lighting for coming darkness to his death
Anas bin Malik said: "Since the day in which he made the Prophet Muhammad city, the brightest of all, when he was the day he died was the darkest of all. Said: What نفضنا about Prophet Muhammad hands until we deny our hearts," (ie lost Lights our hearts that we were out, and the Messenger of God in us).

0 التعليقات:

إرسال تعليق

Flag Counter